lauantai 23. tammikuuta 2016

Suunnitelmia

Nyt kun kaikki käytännön asiat alkaa olla järjestyksessä ja aikaa lähtöön on enää viikko, voisin paljastaa mun matkasuunnitelmia. Minä olen kova tyttö suunnittelemaan. Siitä asti kun selvisi, että Fuengirolaan lähden, olen seikkaillut internetin ihmeellisessä maailmassa tutkaillen Andalusian nähtävyyksiä ja vapaa-ajan vietto mahdollisuuksia. 
 
Tekemistä ja näkemistähän piisaa. 

Ensinnäkin harjoittelupaikkani on Sofia-opisto, josta löytyy jos jonniimoista kurssia. Tarkoitus on osallistua vähintään mahdollisimman monelle espanjan kurssille. Mietin mielessäni, että viikolla vähintään kolmena päivänä täytyy osallistua kurssille ja sitten kaikki itsenäinen opiskelu siihen päälle. Tietenkin kieltä pitää vielä päästä käyttämään mahdollisimman paljon!

Tarjolla on myös monenlaisia kursseja liittyen mun lempiharrastuksiin joogaan ja pilatekseen. Uutena harrastuksena, kun se on mahdollista, täytyy tietenkin kokeilla suppailua. Ja sitten on kahvakuulailua meren rannalla. Aivan varmasti ihan törkeän hienoa! Meri ja kuulat! Tajuatteko!

Opisto järjestää usein päivän retkiä lähialueelle. (Näitä paikkoja en edes ollut tajunnut googlailla) On Fuente de Piedran suolajärven flamingojen pesimispaikalle retki. Retki historiallisesti erittäin merkittävälle patikointireitille. Retki pieneen kylään, juuri silloin kun mantelipuut kukkivat. Ja paljon muuta. Näille kaikille on PAKKO päästä mukaan!

Ja sitten kaikki ne muut lähialueen nähtävyydet. Vähintäänkin Benalmádenassa, Mijasissa, Gibraltarilla, Marbellassa ja Malagassa on käytävä. Unohtuikohan tästä listasta vielä joku? Lisäksi Andalusian suurimmat kaupungit Sevilla, Granada, Córdoba ja Ronda on nähtävä. Mielenkiintoista olisi myös käydä Afrikan puolella Marokossa.

Paikallisten espanjalaisten elämään ja kulttuuriin haluisin myös tutustua. Toivottavasti se onnistuu.
 
Kuntoakin reissun aikana on kohotettava, koska siihen on aivan mahtavat puitteet. Taloyhtiössäni on uima-allas. Kaikki aamut aloitan aamu-uinnilla tai vesijuoksulla. Ja kaiken kruunuksi löytyy vielä oma kuntosali. Päivät on mukava päättää siellä. 

Huh! Ihan just rupesi hengästyttämään! Nämä oli vain vapaa-ajan suunnitelmia. Päiväthän olen toki työharjoittelupaikassani oppimassa uusia asioita.  Että nämä kaikki toteutuu, kahden kuukauden sijaan minun täytyisi olla varmaan kaksi vuotta Fuengirolassa.

PS. Joku nörtti tai joku muu, joka ymmärtää tätä bloggerin sielunelämää voisi auttaa minua. Olen valinnut tekstin väriksi valkoisen, mutta osa tuosta tekstistä tässä postauksessa muuttuu keskenkaiken mustaksi. Mistähän se johtuu?

2 kommenttia:

  1. En tiedä olenko riittävästi "nörtti" =D mutta muistelen että minullakin oli jossain vaiheessa sama ongelma. Yksi keino voi olla maalata teksti kirjoittamisen jälkeen ja vaihtaa väri ensin vaikka vihreäksi ja sen jälkeen takaisin valkoiseksi.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Olen tätäkin jo kokeillut ja muuttanut tekstin väriä vaikka miksi. Itsepintaisesti osa pysyy mustana. No ehkä se ei haittaa. ;)

      Poista