maanantai 28. maaliskuuta 2016

Loppu häämöttää jo

Nimittäin työharjoittelun ja Espanjan reissun loppu. Aikaa on jäljellä enää neljä päivää. Perjantaina olen jo matkalla Suomeen.

Muistatteko kun tammikuussa kirjoitin suunnitelmista, mitä kaikkea Espanjassa ollessa onkaan tehtävä. Kuinkas kävikään? Osa suunnitelmista toteutui ja osa ei.

Ympäri Andalusiaa olen viipottanut. Suurimmat kaupungit Córdopa, Sevilla, Ronda ja Granada on nähty. Kaikki olivat omalla tavallaan hienoja, mutta eniten pidin Sevillasta ja Granadasta. Lähialueen matkailuakin harrastin. Benalmadenan temppelin, köysiradan, sataman ja lintupuiston kerkesin käydä katsomassa. Gibraltarilla käytiin yhdessä avomiehen kanssa. Malagassa olen kerennyt pyörähtämään kolme kertaa. Torremolinos ja Marbellla on vielä näkemättä, enkä varmaankaan niihin enää kerkeä.

Olen osallistunut Espanjan kurssille, joka on ollut kahtena iltana viikossa. Kurssi on kerrannut hyvin vanhoja asioita ja uuttakin olen oppinut.

Suppailua olen päässyt kokeilemaan kerran. Se oli kyllä todella hauskaa. Muutoin liikuntakursseille olen kerennyt osallistumaan liian vähän, kun aika on hurahtanut kaikessa muussa. Uimassa en ole viitsinyt käydä, kun ennakkotiedoista poiketen uima-allas ei ollutkaan lämmitettävä vaan vesi oli altaassa jäätävää.

Mitä reissusta ja harjoittelusta on jäänyt käteen? Valtavasti uusia kokemuksia. Kaksi kuukautta on hurahtanut aivan mieletöntä vauhtia. Niin kuin epäilinkin, että Espanjasta todella olisi oppinut enemmän, jos täällä olisi ollut kaksi vuotta

Harjoittelusta on jäljellä neljä työpäivää ja arviointikeskustelut. Jännityksellä odotan meneeköhän näytöt läpi?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti